2016

Archief: 2016

Boulogne en Cherbourg

Cherbourg, zondag 29 mei 2016

We zijn zojuist in Cherbourg aangekomen.
We waren even van de kaart, want SatPos deed het niet, maar de actuele positie is weer hersteld.

20160528_110235[1]Van Nieuwpoort naar Boulogne, ca. 50 mijl, was er weinig wind. Vrijdag 0m 07:00 uur vertrokken. Met behulp van de motor en 2 knopen stroom mee rondom Cap Gris Nez, kwamen we om 14:30 uur in Boulogne aan. Er is niet veel veranderd in de jaren dat we er niet waren. Nog steeds geen aantrekkelijke haven, maar de croissants, de pains aux chocolat en de grand café aux lait, smaakten ons weer best.

De volgende dag in een keer naar Cherbourg, 140 mijl. Er is veel meer wind dan voorspeld. thjknWe zeilen heel mooi met 25 knopen wind, soms 30 knopen, uit NNO, langs de zuidkant van de” shipping lanes”. Het valt ons op dat het steeds drukker wordt met grote scheepvaart. Voor de nacht hebben we een beetje gereefd en de volgende ochtend vroeg zijn we met de stroom mee Cherbourg binnen gevaren.