Van Cherbourg naar Scheveningen, 281 mijl, 2 dagen en 3 uur

Scheveningen, zondag 2 augustus 2020.

IMG-20200712-WA0006-COLLAGE (1)Op 18 juni waren we vertrokken uit Lanzarote en 24 dagen later zijn we via de Azoren  en een stop van twee dagen in Cherbourg, aangekomen in  Scheveningen, 2401 mijl verder. We hebben heerlijk gezeild, maar door Corona voelde het toch een beetje als een haastige terugkeer naar huis.

In Cherbourg hadden  we gewacht tot de depressie voorbij was. Als we op zaterdag 11 juli vertrekken op de achterkant van de depressie staat er 15 knopen wind uit het noordwesten en loopt het tij mee.

Al snel verdwijnt de bewolking en varen we onder een strakke blauwe hemel. De verwachting is dat we de eerste dag kunnen zeilen tot de wind op is en daarna op de motor verder gaan.

Het is wel even wennen aan de drukke scheepvaart in het Engelse Kanaal. Al jaren hebben we zulke drukte niet meegemaakt. Het lijkt alsof er geen Corona pandemie bestaat. Alleen komen we geen cruiseschepen tegen. Die blijken allemaal voor anker te liggen voor de kust. Een bizar gezicht.

IMG-20200726-WA0010 (3)-COLLAGEOp 13 juli om 13:00 uur komen we aan in Scheveningen, warm ontvangen door familie. De dagen daarna hebben we veel bezoek gehad. We genieten bijzonder van kleinkinderen die komen logeren. Ook best vermoeiend allemaal. Nu genieten we van een paar dagen rust.

We hebben een vaste liglaats bij Jachtclub Scheveningen. Het is hoogseizoen en erg druk met passanten. We vinden de sfeer gezellig en genieten ervan weer thuis te zijn.